Informatie
Tandartsrekening
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld. De tarieven die wij hanteren worden bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA).
Digitale rekening via Infomedics
Omdat wij al onze aandacht richten op het verlenen van de beste zorg, werken wij samen met Infomedics. U ontvangt én betaalt onze rekeningen via Infomedics. Om dit proces soepel te laten verlopen vragen wij u eenmalig om uw telefoonnummer en E-mailadres.
Rekening eenvoudig betalen
U ontvangt uw rekeningen via E-mail en kunt deze direct via iDeal betalen. Via de website van Infomedics kunt u alle rekeningen inzien en voldoen. Heeft u meer tijd nodig om te kunnen betalen? Dan kunt u hier tevens een uitstel van betalen regelen.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Infomedics checkt meestal of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics.
Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Of is de vergoeding lager dan u had verwacht? Check dan eerst de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u daarna nog vragen heeft.
Heeft u vragen of hulp nodig?
Bekijk de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl/vraag-en-antwoord of stel uw vraag 24/7 aan de digitale assistent Ella. Kan Ella de vraag niet beantwoorden? Dan zijn de medewerkers van de Servicedesk tussen 09.00 uur en 17.00 uur beschikbaar om u te helpen.
Verhinderd bij een afspraak
Wij helpen u en andere patiënten graag. Mocht u verhinderd zijn dan vragen wij u dit minimaal 48 uur van te voren te melden. Bij het niet verschijnen op een afspraak of voor het te laat afzeggen kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden.
Spoedgevallen buiten de openingstijden
Voor spoedgevallen buiten onze openingstijden zijn een aantal waarnemers beschikbaar:
Tandartsspoedpraktijk in het OLVG bereikbaar via telefoonnummer 0900-8602.
Mondzorgpoli Amsterdam te Louwesweg 6 1066 EC Amsterdam. Mondzorgpoli Amsterdam is 24 uur per dag te bereiken, neemt u echter wel eerst contact op via telefoonnummer 088-263 2727.
Klachtenafhandeling
Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden? Laat het ons weten, uw behandelaar kan dan nog eens uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gedaan is. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.
Informatiepunt en klachtenregeling
Komt u er samen niet uit, dan kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Daarbij zijn twee mogelijkheden, namelijk bemiddeling en formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak. Voor rechtstreeks contact, kijk op www.knmt.nl/vereniging/klachtenregeling-voor-patienten
BIG registratie
Yu Lan Micheal - 79056334002
Ward Hendriks - 09065140902